Buikvet verbranden

Buikvet verbranden doe je niet alleen door minder te eten. Het gaat er ook om wát je eet. Daarnaast heeft fanatiek buikspieroefeningen doen geen effect op het verbranden van buikvet. Daarover lees je zo meer.

Hoe buikvet verbranden?

Het is niet mogelijk om op een gerichte manier plaatselijk vet te verbranden, dus ook niet in de buik. Zodra er vetverbranding plaatsvindt, gebeurt dit door je hele lichaam. Zit er meer vet rond je buik dan rond je heupen of een ander lichaamsdeel? Dan kun je na de nodige inspanningen eerder vet rondom de buik verliezen dan ergens anders. Stimuleer dus de algehele vetverbranding! Dit doe je voornamelijk met gezonde voeding en voldoende beweging.

Kun je buikvet verbranden met voeding?

Gezonde voeding ondersteunt de algehele vetverbranding, zodat je vervolgens ook buikvet verliest. Een effectieve manier om buikvet te verliezen is het eten van eiwitten. Door eiwitten blijft je vetverbranding bezig, waardoor je niet een enorme energiepiek en -dip krijgt en je lichaam minder snel vetten opslaat. Dit gebeurt juist wel bij snelle koolhydraten. Vermijd deze dus!

Voorbeelden van eiwitrijke voeding:

  • Eieren
  • Bonen
  • Vis
  • Vlees

Andere voeding die bijdraagt aan vetverbranding is onder andere groenten, fruit, noten, zaden, extra vierge olijfolie en kokosolie.

Kun je buikvet verbranden met oefeningen?

Je wilt afvallen. Het liefste rond je buik, billen of benen. Nu kun je als een gek buikspieroefeningen gaan doen. Elke dag, een half uur lang. Hiermee train je echter de spieren in je buikstreek waardoor je je buik verstevigt. Je verbrandt er dus nauwelijks of geen buikvet mee.

Je kunt natuurlijk eerst voor de algehele vetverbranding gaan, en daarna voor de buikspieroefeningen. Er zijn genoeg oefeningen voor zowel buiten als binnen.

Oefeningen voor thuis

Je kunt thuis aan de slag met oefeningen om vet te verbranden. Dit kan zonder hulpmiddelen, bijvoorbeeld met de welbekende fitness-oefeningen. Denk aan squads, planking, buikspieroefeningen, lunges, yoga-oefeningen en push-ups. Een sportmat is overigens wel handig. Duik ook eens in de talloze filmpjes op het internet. Genoeg aanbod!

Fietsen en hardlopen om buikvet te verbranden

Fietsen en hardlopen zijn enorme aanraders om vet te verbranden. Want hoe langer de inspanning duurt, hoe meer je verbrand. Twijfel je dus tussen een intensieve hardloopsessie van vijftien minuten of drie kwartier minder intensief rennen? Dan is de keuze nu snel gemaakt!

Vet verbranden met een schema

Wil je via sport vet verbranden, maar begin je pas net met een sport? Bouw het dan rustig op. Stel een schema op om vet te verbranden. Begin bijvoorbeeld de eerste week met twee dagen á drie dagen hardlopen en ren niet meer dan twee kilometer. De tweede week doe je er een schepje bovenop. Twee á drie dagen ren je 2,5 kilometer. Elke week doe je er een halve kilometer bij. Of elke twee weken; doe het vooral op je eigen tempo. Zo voorkom je blessures en houd je het langer vol.

XL-S Medical en vet verbranden

Met XL-S Medical bindt je tot 28% van de vetten uit je eten en voert ze af: hierdoor beperk je de calorieopname uit voedsel. Hiermee bereik je tot drie keer meer gewichtsverlies dan alleen met beter eten en meer bewegen.

Meer over sporten en bewegen

Lees hier

Lees meer over calorieën

Lees hier

Meer over calorieën verbranden

Lees hier

Meer over onze sportschema's

Lees hier

Bestel XL-S Medical nu met unieke korting!