Zo voorkom je hongergevoel

Je wilt graag afvallen, maar hoe je dan nu zonder dat knagende hongergevoel? Beginnen met afvallen is immers niet zo moeilijk, volhouden en verleidingen verstaan echter wel!

Hier 4 tips om jou te helpen bij het overwinnen van je hongergevoel!

  1. Drink veel water

Zoals je misschien al gelezen hebt in ons artikel over water drinken; water is een calorieloze dorstlesser. Veel water drinken past goed binnen een energiebeperkt dieet. Je krijgt er een vol gevoel van, maar zal er niet van aankomen!

  1. Eiwitten

Eiwitten kunnen bijdragen aan een vol gevoel. Je kunt hierbij denken aan het eten van producten als eieren, vis en kip.

  1. Eet vaker

Bij een dieet zou je juist verwachten dat je minder moet eten, maar de truc is om juist bewust en verspreid over de dag te eten. Wanneer je minder eet, wordt je stofwisseling vertraagd waardoor je juist niet afvalt. Als je gedurende de dag kleine, gezonde porties eet, blijft je bloedsuikerspiegel stabiel en je stofwisseling actief.

  1. Laat ongezonde tussendoortjes staan

Ongezonde tussendoortjes bevatten vaak veel ‘lege’ calorieën. Je komt er wel van aan, maar krijgt er geen vol gevoel van. Het is daarom beter om te kiezen voor gezonde tussendoortjes, neem bijvoorbeeld een stuk fruit of een handje nootjes.

< Terug naar blog