Op vakantie liggen de verleidingen op de loer: een uitgebreid ontbijtbuffet, lekker borrelen en elke dag uit eten. Daarnaast is het moeilijk om van die luie strandstoel af te komen.. Niet zo gek dus dat de meeste mensen een aantal kilo aankomen op vakantie. Maar deze vakantiekilo’s kun je voorkomen? En daarvoor hoef je echt niet veel te laten.

Met onderstaande tips blijf je zonder drastische maatregelen op gewicht tijdens je holiday.

1. Vast eetritme: probeer je tijdens je vakantie ook aan je vaste eetritme te houden; ontbijt, lunch en diner en probeer ongeveer dezelfde hoeveelheden te nemen als je thuis ook doet.

2. Drink voldoende: vooral in warme landen is het belangrijk om voldoende te drinken. Kies voor water of light frisdrank.

3. Alcohol met mate: beperk het aantal glazen alcohol dat je drinkt door per dag maximaal 1 glas te drinken en het liefst niet elke dag.

4. Neem een normaal ontbijt: een bakje yoghurt met fruit en muesli, een hard broodje met mager beleg of een beetje roerei en een stuk fruit. Laat de zoete broodjes en lekkernijen en vette warme ontbijtgerechten liever staan.

5. Lunch met een salade: lekker fris en licht! Vraag eventueel de dressing apart. Is er geen salade? Kies dan een ander lekker gerecht met bijvoorbeeld vis of kalkoen. Drink voordat je gaat eten een glas water. Je zult merken dat je sneller vol zit.

6. Geniet ‘s avonds van een lekker diner: kies bij voorkeur gegrilde vis of vleesgerechten. Vraag extra groente en de sauzen apart. Ook kun je vragen of je in plaats van gebakken aardappels, gekookte aardappels kunt krijgen. Sla verder het mandje brood over. Neem als toetje een verse fruitsalade.

7. Fruit als tussendoortje: gezond, verkoelend en verzadigend met weinig calorieën. Fruit is het ideale tussendoortje als je op vakantie bent! Toch trek in een ijsje? Neem dan liever een waterijsje in plaats van een roomijsje. Dit scheelt al gauw 200 calorieën!

8. Beweeg ook tijdens je vakantie: wandel naar het strand, zwem in de zee of trek een aantal baantjes in het zwembad, maak ’s avonds een wandeling langs de boulevard en ga overdag ergens heen om dingen te bezichtigingen.

9. XL-S Medical innemen: natuurlijk niet vergeten in je tas! Neem voor je 2 grootste maaltijden XL-S Medical Max Strength in of na elke hoofdmaaltijd de XL-S Medical Vetbinder. Zo voorkom je de vakantiekilo’s ;-)!

< Terug naar blog