Help, ik ben een grote eter!

Wortels

Ben je een vrij grote eter? Dan is de kans groot dat je je nieuwe, gezonde levensstijl maar moeilijk kunt omarmen. We hebben goed nieuws voor je: ook hiermee leren we je heel goed om te gaan. Het moet immers wel leuk blijven.

Hieronder 6 praktische tips voor de grote eter:

1. Begin de maaltijd met een kom heldere soep of een portie rauwe groente. Dit zorgt ervoor dat je sneller vol zit.

2. Een paar lekkere slablaadjes of plakjes tomaat tussen je boterhammen of sla bij je eten, geeft je maaltijd extra volume met weinig calorieën.

3. Sla nooit een maaltijd over, eet een gezond tussendoortje en begin de dag met een voedzaam ontbijt!

 

4. Eet langzamer. Kauw bij elke hap minstens 10-15 keer, slik door, adem in, adem uit en neem dan pas een nieuwe hap. Je zult zien dat je sneller vol zit.

5. Geef je maag de tijd om te begrijpen dat hij vol zit. Schep 1 keer op, stop met eten na een normale hoeveelheid, ruim de tafel af en poets je tanden. Het helpt!

6. Zorg ervoor dat de groenten het volume aan de maaltijd geeft. Groenten bevatten minder calorieën dan bijvoorbeeld aardappelen of rijst.

< Terug naar blog