Ben jij een echte zoetekauw?

Is jouw maaltijd pas compleet als je het toetje hebt verorberd? En eet je tussen de maaltijden door ook het liefst snoep, koek en taart? Ja, dan ben je inderdaad een echte zoetekauw. De kans is groot dat je soms moeite hebt om de juiste keuzes te maken. De verleidingen zijn groot als je van zoet houdt. Wanneer je eenmaal iets zoets hebt gegeten, zoals een koekje of snoepje, is het vaak moeilijk om het maar bij 1 te houden. Lees onderstaande tips en weetjes om met je zoetbehoefte om te gaan.

 

Tips voor de echte zoetekauw!

  • Poets je tanden tussen de maaltijden door of neem een suikervrije mint of kauwgommetje. De mintsmaak vermindert het verlangen naar suiker.
  • Wist je dat de suikers in snoep, koek en andere zoetigheden verslavend werken? Dit feit helpt je misschien om geleidelijk aan het gebruik van suiker af te bouwen. In het begin zal het zeker niet makkelijk zijn, maar je zult merken dat je behoefte aan zoet af zal nemen.
  • Toch zin in zoet? Kies voor een gezond toetje of tussendoortje, zoals vers of gedroogd fruit. Af en toe een snoepje of koekje als tussendoortje kan geen kwaad. Zolang je dit maar met mate doet en het bij 1 snoepje of koekje houdt.
  • Probeer twee weken geen zoetigheden of snoepgoed te eten. Nu denk je vast dat je leven een drama wordt, maar niets is minder waar. We verklappen alvast: je onweerstaanbare verlangen naar suiker is verdwenen. Echt waar!
< Terug naar blog